Конкурс



Заняття з економіки і психології:
«Пізнай себе: ініціативність + творче мислення = підприємливість»
Мета: Розвинути навички спілкування. Визначати власні цінності та використовувати їх для досягнення успіху.
Хід уроку:
І. Привітання. Мотивація.
Вправа «Я»
Кожен учасник тренінгу вибирає кольоровий листок паперу. Складає його навпіл повздовж і, відриваючи зайве, формує своє паперове «Я». На голові фігурки пише своє ім’я, на тулубі три риси, які найбільше йому притаманні. Тренер пропонує стати у коло і представити своє «Я»
ІІ. Вироблення правил роботи на основі плакату «Наші правила»,  де учасники конкретизують правила заняття.
ІІІ. Актуалізація знань на основі досвіду учасників
Вправа «Особистість»
На плакаті слово «особистість» записано вертикально. Тренер пропонує дітям на кожну літеру підібрати слово на позначення риси, які треба мати людині, або бути особистістю.
Обговорення:
Які риси з написаних ви вважаєте найважливішими?
Чи хотіли б ви додати ще якісь риси?
Чи обов’язково мати всі ці риси?
Які з перелічених рис ви написали на своїх паперових «особистостях»?
Чи є це підставою вважати вас особистістю?
Підсумок обговорення: Особистість – це феномен суспільного розвитку, конкретна жива людина зі свідомістю та самосвідомістю.
Перегляд  фрагменту мультфільму « Як козаки сіль добували»?
Бесіда: Що таке підприємливість?»
Бесіда між учасниками тренінгу: - “Я, звичайно, хочу бути підприємцем, стати відомим та багатим. Але кого не спитаю, чи є якісь особливі секрети підприємливості? — ніхто пояснити не може. Чи це тому, що мої рідні та знайомі протягом усього життя ходили на роботу, отримували зарплату, а про підприємливість ніколи не чули? У чому особлива суть цієї вашої підприємливості?” А й справді: що ж то таке підприємливість?

Пропонуємо , учням, тест на підприємницьку дотепність.
 Припустимо, що ти — досить посередній боксер і дуже посередній шахіст. Шансів на отримання нагород практично немає. Як зробити так, щоби шанси на отримання приза суттєво збільшились? Але при цьому не змінювались ні тренери, ні режим тренувань, не застосовувалися жодні протизаконні дії? Здавалося б, відповіді немає, бо таке неможливо. А що, коли ось так: взяти участь у шаховому турнірі серед боксерів або у боксерському чемпіонаті серед шахістів? Відчуйте різницю! Це завдання для першого підприємницького класу. А ось які завдання розв’язують справжні гросмейстери.
Приклад підприємливості.
— До 1992 року наш ліцей “Гранд” почав швидко розростатися, і старе приміщення невеликого дитячого садочка стало затісним. Треба було щось більше. Де його взяти? Купити — дорого, та й не хотілося, чесно кажучи, потрапити до категорії “прихватизаторів”. До того ж ходиш, випрошуєш, а у відповідь, як зазвичай, — зверхня відмова й непомірні хабарі.
І тоді я пішов на хитрість. У Києві тоді було чотирнадцять районів. Я написав листи керівникам усіх районів із проханням аудієнції. Третина взагалі не відреагувала, друга третина байдуже вислухала, а от “золота” третина, яка залишилася, зацікавилась. Я заходив до високого кабінету, вітався, називав себе і виголошував таку промову: “Ліцей для обдарованих дітей “Гранд” — це гордість країни, як Оксфорд в Англії. Було би добре знайти йому гідне місце у місті — і престижно, і вигідно. Та й ви як влада покажете себе турботливими про високоякісну освіту. У зв’язку з тим, що пропозицію про такий унікальний навчальний заклад отримали всі чотирнадцять районів, ми влаштовуємо тендер на право мати такий розкішний навчальний заклад, як ліцей “Гранд”, в одному з районів. Хто запропонує кращі умови — у того буде найкраща школа у Києві”. Одинадцять районних керівників мені відмовили, а три — Дарницького, Залізничного та Московського районів — вирішили всерйоз змагатися. Ситуація, яка здавалася спочатку безперспективною, стала навпаки — виграшною: тепер вже не я просив (тоді за приміщення йшла справжня “вовча” війна), а райони виборювали право мати таку чудову школу. А я, мов перебірлива наречена, обирав. Таке відчуття ні з чим не зрівняти! Кращий варіант запропонував Московський район (зараз Голосіївський). І ми досить швидко переїхали у приміщення на вулиці Жилянській. Досі я вдячний керівникам цього району за мудрість, далекоглядність та довіру. Я їх ніколи не підводив. Михайло Булгаков був дуже далекоглядним, коли писав вічну фразу: “Ніколи й нічого не просіть у сильних миру цього. Самі прийдуть і самі все дадуть”.
Обговорення.

Тест «Художник чи мислитель»
Тема для обговорення особливостей функціональної діяльності лівої чи правої півкуль мозку. Вправа допомагає зрозуміти. Діяльність якої півкулі домінує в учасників.
1.     Переплетіть пальці рук. Згори вичвився великий палець лівої руки (Л) чи правої (П)?
2.     Зробіть в аркуші паперу невеликий отвір і подивіться скрізь нього двома очима на якийсь предмет. Першочергово заплющуйте то одне, то друге око. Предмет зміщується, якщо ви заплющили праве око(П) чи ліве (Л)?
3.     Станьте в позу «Наполеона», схрестивши руки на грудях. Яка рука згори: ліва (Л) чи права (П).
4.     Спробуйте бурхливо поаплодувати. Яка долоня згори: ліва(Л) чи права(П).
5.     Робимо висновок:
ПППП – ви консерватор;
ПППЛ – переважає нерішучість;
ППЛП – характер сильний , артистичний;
ППЛЛ – характер близький до попереднього, але м’якший;
ПЛПП – аналітичний склад розуму;
ПЛПЛ – слабкий тип, схильний до різних впливів;
ПЛЛП – артистичність, вразливість.
ЛППП – емоційний, вразливий до впливів;
ЛПЛП – дуже сильний характер;
ЛПЛЛ – сильний, внутрішня агресія прикрита зовнішньою м’якістю;
ЛЛПП – простота, непостійність інтересів.
ЛЛПЛ – м’якість, недовірливість;
ЛЛЛП – емоційність, необачність;
ЛЛЛЛ – яскрава емоційність.

Вправа «Творче мислення»
Учасникам тренінгу пропонується із 6 сірників скласти 4 трикутники. Щоб  виконати завдання, потрібно скласти піраміду. Вправа дає змогу виявити нестандартне мислення.


Вправа «Валіза»
Учасники тренінгу вибирають кольоровий клаптик паперу, який відповідає їхньому настрою після тренінгу(жовтий – сонячно,синій – похмуро,білий – холодно). На них учні записують, що корисного вони дізналися, які очікування не справдилися, і приклеюють клаптики на «валізу». За побажання розповідають про свої враження.





Тренінг - лекція.
Тема: Підприємницька ідея
Мета: активізувати знання учнів, розвивати вміння аналізувати, критично мислити
Організаційний етап: привітання тренера (вчителя) ознайомлення з цілями тренінгу, створення сприятливої атмосфери у колективі.
Інформаційний етап:
Що таке підприємницька ідея? Де її знайти? Чи можна її помітити?
 Можливо, це звучить банально, але в житті далеко не кожному дано вміння вбачати можливості для впровадження новизни на ринку — в цьому, згідно з класиками, й полягає сутність «підприємливості»: вміння помічати можливості там, де інші на них не звертають уваги. Але помічена можливість для інновації ще не означає, що людина буде діяти з метою її впровадження чи комерціалізації. Дуже часто те, що здається винахіднику інноваційним, часто виявляється абсолютно не потрібним споживачеві . Отже, початок «підприємливої дії— це спостереження, за яким слідує певний набір дій. Визначають чотири таких дії, кожна з яких націлена на зменшення невизначеності , що супроводжує будь-яке «творче руйнування»:
 «Лічба» (збирання, активізація, розрахунок) необхідних ресурсів — часу та грошей — для здійснення задуму. На відміну від поширеного в побуті стереотипу, успішні підприємці, насправді, не надто схильні до ризику — вони ризикують лише тими речами, які неможливо чітко прорахувати, а те, що можна ( потреби в інвестиціях та ймовірність їх повернення), вони точно обчислюють.
Обмеження. Кожен задум (інноваційна ідея) має бути «упакований» у певний продукт чи послугу, що можна продати. Ідей у житті буває дуже багато, проте лише деякі виявляються придатними для комерціалізації. Частина дії підприємця полягає у визначенні обмежень для інноваційної ідеї в стилі: «Це ми будемо робити, а ось це, хоча воно теоретично й можливе, має зачекати успіху попереднього».
Намір. Інноваційна ідея буде часто обговорюватися в колі знайомих особи, що її вигадала, проте поки немає «підприємливої дії», а саме (публічного) вияву наміру впроваджувати ідею, все залишається писаним вилами по воді. Обмін. Для реалізації інновації необхідно, щоб хтось її купив або, принаймні, людина чи інституція (компанія), що має фінансувати дану ідею, «дала добро» на подальші дії. Саме тому вважається, що ключовою здібністю успішних підприємців є вміння «продати ідею» — обміняти задум на засіб його подальшої реалізації.
 Прискіпливий учень помітить, що акронім «ЛОНО» містить перші букви чотирьох вищенаведених дій підприємця. Тут можна вбачати прикол, та в кожному жарті є доля правди: творчість призводить до «зачаття» ідеї; проте інновація потребує інкубаційного ґрунту, в який має потрапити ідея ще до того, як вона народиться на світ; а від прийнятності цього ж «лона» й залежить, чи ідея народиться успішно, чи ні.


Вправа «Визначення  бізнес-ідей»
Мета: активізувати знання учнів, розвивати вміння аналізувати, критично мислити.
Матеріали для роботи: великий аркуш паперу, маркери.
Методи: робота в групі, розмова , обговорення.
Учні у класі спільно обговорюють, що може стати центральною ідеєю до розпочинання власної справи. Відповідно відбувається об’єднання в малі групи за інтересами: що я хотів би зробити, започатковуючи свою справу. Дискусія в малих групах точиться щодо деталей бізнес-ідеї.
Вправа: «Марафон підприємницьких ідей».
Школярам пропонуються приклади підприємницьких ідей.


Ідея: Скасування домашніх завдань

Для більшості дітей на світі — виконання домашнього завдання є частиною їхнього життя, і неминучістю, такий же як податки і смерть, для їх батьків. Але, здається, у світі намічаються зміни на краще, як для дітей, так і для батьків — у школах намітився новий тренд — дозвіл учням не робити домашні уроки.
Нова школа, найбільша у Великобританії, East Academy, в якій навчаються 3570 чоловік, проголосила політику скасування домашнього завдання, що викликало великий захват серед учнів, батьків і вчителів.
Замість задавания уроків додому у шкільному розкладі додалися зайві уроки. Директор школи Бері Дей вважає, що домашнє завдання не є чимось необхідним і важливим, по суті, воно просто служить причиною конфліктів між батьками і дітьми і сприяє погіршенню їх відносин.
Фактично воно ніяк не допомагає освітньому процесу. Тому батьки не стали заперечувати проти пізнього приходу дітей зі школи у зв'язку з додатковими уроками.
На думку вчителів, у вільний час дітям корисніше почитати книгу з батьками заради задоволення. У цьому немає нічого поганого, навіть якщо всі вони будуть читати Гаррі Поттера.


Ідея: Рессурс, що збільшує шанси на вступ до ВНЗ

В одному із американських журналів була стаття про викладача, який працював у приватному коледжі мистецтв. Стаття була про його рішення кинути роботу в престижному навчальному закладі  у зв’язку з тим , що було розчаруванням молодого фахівця в американській системі освіти, точніше в її вибірковості. Працюючи в приватному коледжі, він зрозумів, що його студентами стають переважно випускники приватних середніх шкіл, де навчаються діти забезпечених батьків і рівень освіти в порівнянні з громадськими школами безсумнівно вище.
Сам викладач навчався у звичайній міській школі, але завдяки своїй  ретельності і старанності домігся того, що його прийняли в хороший коледж. Вступити після міської школи в хороший коледж чи університет — це велика удача, це все одно, що виграти джек-пот. Але так щастить далеко не всім учням. Як правило в хороші коледжі потрапляють випускники приватних шкіл. Досвід роботи консультантом з прийому допоміг йому знайти одну з причин такої кричущої несправедливості. У приватних школах краще розвинена професійна орієнтація і наставництво, іншими словами, учням цих шкіл допомагають вступити в коледжі та університети. Цей висновок змусив колишнього американського студента замислитися і відкрити свій освітній проект, який допомагав би всім учням надходити в хороші коледжі.
Ідея проекту проста — допомога при вступі в хороший коледж полягає в оцінці вступного твору та есе. За правилами американських коледжів студент зобов'язаний заповнити анкету, яка є одним з найбільш важливих документів під час вступу. Вона може включати один або декілька тематичних питань, на які потрібно відповісти у вигляді невеликого есе, наприклад, "Чому я хочу вчитися в цьому коледжі", "Мої плани на майбутнє" і т.д. З цих робіт приймальна комісія робить висновки про особистісні риси, здібності, вміння грамотно і чітко висловлювати свої думки і т.д.
Деякі коледжі можуть також попросити написати вступне твір на тему: Як давно ви вибрали саме цю спеціальність? Які ваші мотиви вступу, чому ви вибрали саме цю програму? Розкажіть про рівень вашої академічної підготовки. Чи відповідають ваші інтереси інтересам факультету або школи? Чи володієте ви якимись якостями або чеснотами, які б відрізняли вас від інших студентів? Наскільки ясно і послідовно ви вмієте висловлювати свої думки? Як придбання знань, отриманих у вузі, допоможе вам у реалізації цих планів? Написання хорошого вступного твору надзвичайно важливо, адже воно допомагає приймальній  комісії краще оцінити майбутнього кандидата, а студенту дасть можливість показати себе з кращого боку і вступити в хороший коледж.
Освітній проект допоможе студентам, які планують вступати до хорошого коледжу чи університу  оцінити свій вступний твір або есе (а разом з тим і шанси на успіх) і відкоригувати його з урахуванням побажань консультантів по надходженню. Вартість послуги платна, і коштує 25 доларів за один твір. За правилами проекту, оцінювати можна скільки завгодно творів. Єдиний недолік цього проекту в тому, що він дає лише поради та рекомендації щодо того як поліпшити своє есе, але не пропонує свої послуги з його редагування і написання. Процес оцінки вступного твори чи есе займає у фахівців проекту близько 72 годин. На ньому також можна знайти масу посилань на корисні джерела, що допомагають написати гарний есе.
Ідея зробити сервіс, що допомагає студентам збільшити свої шанси на вступ до ВНЗ, геніальна. Американський підприємець знайшов простий недолік в роботі громадських шкіл, який можна легко виправити і тим самим значно збільшити шанси їх учнів на вступ до престижного коледжу, а значить і шанси на успіх у житті і блискуче майбутнє. Найдивовижніше в тому, що його ідея проста, а сервіс, який він пропонує доступний абсолютно всім учням, незалежно від матеріального становища.
Підсумковий етап: обговорення поданих ідей.
Подання домашнього завдання: вміння знаходити підприємницьку ідею.
Що сподобалось на тренінгу?
Про що б ви хотіли ще дізнатись?







 «Знайди свій шлях»

                                             «Пізнай себе і виконуй свою справу».
Платон

Мета: активізація процесу самопізнання, свідомого професійного  вибору старшокласників, розвиток, навичок самоаналізу, планування, і розширення уявлення про світ професій та їх особливості.  

Вступ        
«Вибір майбутньої професії  - тема  актуальної  розмови для кожного підлітка, бо це одне з найважливіших питань у житті, від якого багато в чому залежить подальша доля. Ця проблема - задача з багатьма невідомими  що я добре вмію, чого  хочу, а що потрібно суспільству? На нашій зустрічі ми спробуємо об­говорити, а можливо знайти засоби вирішення цієї задачі».
Знайомстство «Скарбничка талантів».        
Поділіть аркуш паперу на дві частини. В першій намалюйте символічне коло ваших інтepecів - те, що ви робите із задоволенням. В дру­гій - ваші здібності - те, що вам; краще вдається, до чого, як ви вважаєте, є хист.  
Робота в колі: виступи учасників.
Для того щоб у никнути помилок під час вибору майбутньої професії, слід глибоко дослідити свої нахили, здібності. Ще відомий давньогрецький філософ Платон сказав: «Пізнай себе і виконуй свою справу».      
 Робота в групах: вправа «Пре­зентація» .
1.Розподіл на команди. «Назвіть ті поняття, які спадають вам на думку,  коли чуєте слово «професія». Проналізуйте, чому саме такі образи ви пов' язуєте з професійним світом. поділимось на групи за вашими професійними асоціаціями».

2.Завдання групам. «Прорекламуйте надану вам професійну діяльність  (кожній групі пропонується одна  з популярних серед підлітків про­фесія. Опишіть її особливості.
3.Виступи груп. Інші учасники визна­чають, про яку професію йдеться.
Обговорення:
Наскільки точно змогли передати особливості професії?
 Чи можемо ми говорити, що достатньо інформовані про ті чи інші професії?
А чи можливо зробити правильний вибір майбутнього професійного шляху, якщо твої знання про сучас­ний світ професій дуже обмежені?
Отже, важливий перший крок у по­шуках свого професійного місця ­саме набуття знань про сучасні про­фесії. Вам потрібно знайомитися

Вправа « Потрібні спеціалісти»: Ділення на команди за типом завдання.
Робота в командах. «Складіть перелік фахівців, які працюють над будівництвом будинку; для роботи міського транспорту; над випуском телевізійної передачі; для випуску шкільного підруч­ника».
Презентація роботи групи. Обговорення. «На один результат працює велика кількість спеці­алістів, робота кожного з них важлива і має свої особливості, ставить перед людиною конкретні завдання, вимагає від неї спе­цифічних знань, вмінь, здібно­стей».
          
 Вправа «Профконсультант»
Кожен у часник отримує картку і  з прізвищем товариша. Самостійно: обмірковує, складає перелік про­фесій, з якими, на його погляд, ця І людина справиться наикраще та перелік тих, які їй зовсім не підходять.
Рекомендації зачитуються, не на­зиваючи прізвища героя. Учасники аналізують, для кого вони найбільш підходять.
(Обговорення.)
Думки інших людей треба взяти до уваги (часто вони більш реалістич­ні, ніж наші особисті), але останнє рішення повинно бути за вами.
 Вправа «Незавершене речення»
Кожен учасник по колу продовжує речення « Найбільш за все я мрію  у майбутньому ... » . !

Вправа «Мої життєві цілі» Запишіть все, що прагнете мати , ваші цілі.
«Наші цінності, мрії багато в чому визначають наше життя. У пошуках • свого професійного майбутнього, кожному з вас важливо розставити пріоритети своїх загальних життє­вих цінностей » .. Нехай у вашому списку буде 10-15 бажань. До­І пишіть у нього все те, що вже
 маєте і хотіли б щоб це залиши­лося у вас.
Перечитайте уважно і поділіть всі бажання на три ка­тегорії: 1) дуже важливі, 2) важливі та 3) бажані. '
Оцініть можливості обраної вами професії з позиції реалізації ва­ших життєвих цілей, насамперед першої категорії, потім другої, третьої. Професія, що приваблює вас, повинна вкладатися в схему бажаного вами стилю життя
Обмін враженнями.
Експеримент«Влучити вдесятку»
Учасники об’єднують у пари, і ті  намагаються паперовою кулею влучити в «десятку» ( кошик)
Обговорення:
Чи було застереження, що кидати кулю можна лише з одного місця? Не рухаючись? Не підходячи ближ­че? чи пропонувалося зробити лише одну спробу?
Часто ми ставимо самі собі неіснуючі обмеження, після перших невдач швидко залИшаємо спроби досягну­ти бажаного, а потім звинувачуємо в своїх проблемах оточуючих.
Отже, недостатньо мріяти, варто конкретизувати свої цілі і шукати шляхи Їх досягнення.
. Вправа «Оголошення»
Подумайте, що ви вже зараз вмієте робити, щоб заробити копійку, допомогти своїм батькам, отримати власні кишенькові гроші.
 Складіть оголошення «Шукаю роботу . Напишіть так, щоб зацікавити потен­ційнихроботодавців. Зачитайте, по­думайте, які з оголошень найбільш  реальні, на які групи населення  вони націлені.     
Вправа «Формула професійного пошуку»
Робота в групах
Складіть перелік поступових кро­ків, як  потрібно зробити кожній молодій людині, коли вона: шукає своє місце у сучасному професій­ному світі.
Презентація наробок, обговорення Отже, вибір майбутньої професії ­дійсно складна задача, та все рівно, це - лише задача. Для якої вами напрацьовано алгоритм рішення, поруч є люди, які готові допомагати, підтримувати, надавати важливу в цій ситуації інформацію. Голов­не - робити конкретні, активні кроки в цьому напрямку. Саме тоді вибір ваш бути правильним. А ви станете не лише акторами, а й режисерами свого життя. Ба­жаю успіхів!

Висновки




Заняття   «Пізнай себе»

Добре усвідомлюй становище, в якому ти
 перебуваєш. Приймай себе таким, який ти є,
але не забувай, яким маєш стати.



Мета: розвинути навички спілкування, творчого мислення, навчити визначати власні цінності та використовувати їх для досягнення успіху.
Завдання:
Методи:  бесіда, обговорення, мозковий штурм, робота по колу, індивідуальна робота.
Обладнання: кольоровий папір, маркери


ХІД ЗАНЯТТЯ
Вступ
Повідомлення про тему заняття, її актуальність , мету
Вправа «Правда — неправда»
Мета: знайомство.
Кожен розповідає факти зі свого життя, один з яких неправдивий. Усі
решта мають здогадатися, де ж брехня.

Вправа „Моє сонце”
Мета: зняття напруження. підвищення впевненості в собі. Оснащення: аркуші паперу формату А4, маркери, фломастери. 
Перебіг вправи: Кожному учаснику пропонується намалювати сонце з промінчиками (промінчиків має бути якомога більше). На кожному з променів потрібно написати свої достоїнства (позитивні якості), а на кінці променя імена тих людей, кого ці якості зігрівають.

Вправа „Мій настрій”

Мета: створення позитивного емоційного фону, зняття напруження, налаштування на активне включення в роботу групи. 
Перебіг вправи: учасники по колу називають своє ім’я і відповідають на запитання: „Яка тварина відображає на даний момент ваш настрій?”. 

Вправа «Асоціації»
Мета: розвиток соціальної перцепції, спостережливості, знайом-
ство.
Один з учасників повертається спиною до решти. У цей час група за-
гадує когось у колі. Учень, повернувшись у коло, за допомогою трьох асо-
ціацій має відгадати, кого загадала група. Для цього він запитує у будь-кого:
«З яким предметом (рослиною, твариною, погодою, явищем природи,
книжкою, предметом побуту) асоціюється ця людина?».
Запитання для обговорення
— Поділіться вашими враженнями від вправи.
— Чи були асоціації, які стали для вас несподіваними? Можете запитати
учасників, чому вони саме вибрали такі образи для вас.


Вправа «Який я?»
Мета: самопізнання, розвиток здатності до самоаналізу.
Час: 20 хв.
Учасникам пропонують за 10-бальною шкалою оцінити свої особистісні
риси (таблиця 1).
Таблиця 1
Особистісні
риси/бали

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Упевненість











Щирість











Здатність
подобатися











Уміння
переконувати











Упертість











Байдужість











Агресивність











Залежність від
думки інших












Запитання для обговорення
— Як саме ваші особистісні риси проявляються в різних ситуаціях?
— Які висновки для себе ви можете зробити, проаналізувавши роз-
виток особистісних рис?
— Що саме у вашому характері допомагає у спілкуванні, а що за-
важає?

Вправа « Творче мислення »
Мета: виявити вміння нестандартно мислити.
Учасникам пропонується із 6 сірників скласти 4 трикутники. (Щоб виконати завдання треба скласти піраміду.)

 Вправа « Пошук ідеї»
Мета: виявити вміння нестандартно мислити
Учасникам пропонується знайти нестандартне використання  таким речам: порожня  пластикова пляшка, стержень від ручки тощо.
 Притча  ЗАМЕРЗЛИЙ СТАВОК

Одного разу двоє друзів-хлоп'ят каталися на ковзанах на малому замерзлому ставку. Був похмурий холодний вечір. Діти їздили обережно, але раптом лід проламався і один із хлопчиків упав у воду.
Ставок був неглибокий, але вода в ополонці почала замерзати, закриваючи отвір.
Другий хлопчик повернувся на берег, узяв найбільший камінь, якого вдалося знайти, і побіг туди, де провалився його малий друг. Почав щосили вдаряти каменем об лід, аж врешті-решт розбив його. Схопивши друга за руку, допоміг йому вибратися з води...
Коли прийшли рятівники і побачили, що сталося, здивувалися: «Як це йому вдалося? Як хлопчик зміг розбити такий грубий і щільний шар льоду?»

Дідусь, який проходив поблизу, сказав:

 — Знаю, як він це зробив!

 — Як? — спитали вони. Дідусь відповів:

— Не було поруч нікого, хто б застеріг: «Це тобі не вдасться...».

Маємо дивовижні сили, але так легко забуваємо про них!

Для роботи були використані матеріали
навчальної програми «Ініціативна молодь», інтернет ресурси
                                                                                                             Виконали: Боровець З.,Гумен Х.





 






 Проект
Тиждень здоров'я туризму і спорту
  
присвячений Міжнародному дню туризму.
Сценарій

Мета: Розширити, поглибити  знання школярів про рідний край , удосконалити  навички  та вміння роботи з джерелами географічної інформації, краєзнавчою літературою,  користуватися туристським спорядженням, вчити юних туристів - краєзнавців  простежувати зв’язки між компонентами природи, розвивати пізнавальну активність та інтерес до туризму, виховувати почуття патріотизму і любові до рідної землі.Допомогти  кожному школяреві зміцнювати волю,  навчити переборювати труднощі, з’ясовувати, де і як краще прикласти свої знання ,енергію,  сили, сприяти інтелектуальному розвитку, естетичному, фізичному, економічному вихованню, свідомому вибору майбутньої професії.

Обладнання: туристичний інвентар: палатки, карабіни, канат, рюкзак.

Оформлення: маршрутні листи, спортивні газети

Музичний матеріал: туристичні пісні

Кількість задіяних учнів: 140 чоловік

Підготовча робота: підготувати сценарій, підготувати туристичний інвентар, розробити маршрути, прокласти полосу перешкод

Хід тижня:
І. Умови проведення конкурсу «Туристична газета» (10 балів)
Конкурс туристично-гумористичних газет на тему «Ми туристи-гумористи» (домашнє завдання).
Газета  розміром формату А-1 (ватман) виконується у довільній формі фарбами, кольоровим олівцями, фломастерами, але необхідно висвітлити тему.
Для випуску газети можна використовувати: старі листівки, будь-які газети, фотографії, малюнки дітей, обгортки від цукерок, кольоровий папір, нитки, шматки шкіри для створення об’ємних газет методом аплікації, колажу.
Текст газети має бути яскравим, помітним, цікавим, комічним,  незвичайним, викликати інтерес, не містити вульгарності.
Обов’язково має бути підпис газети, учні якого класу виконали її.

ІІ. Організаця туристичним агенством одноденних туристсько-краєзнавчих походів та екскурсій "Стежками рідного краю". 
ІІІ. Проведення для молодших школярів дня здоров'я "У здоровому тілі - здоровий дух"
IV. Олімпійські ігри для учнів середньої школи
V. Завершальний етап. Туристичні змагання (приймають участь усі учні ш

Підготовчий етап:
1. Теорія проведення туристичних змагань.
2. Підготувати ватру
3. Презентація команд: назва, речівка, емблема, туристична пісня.
                Судді оцінюють виступи команд – (12б: 3, 3, 3, 3)

Туристичні конкурси.
1.     Укладка рюкзака (на час)  
         Перед початком гри учасники гри розкладають на траві або на підлозі порожній рюкзак і необхідні речі: ковдру, туристський костюм (брюки, куртка, тапочки), предмети туалету, миску, ложку, кружку, ніж, записну книжку або зошит і ін. Можна кожному з учасників дати консервну банку і мішечок із «Крупою».
         За сигналом всі починають укладати речі до рюкзака. Умови гри: швидко та правильно скласти рюкзак, застебнути ремінці, підігнати заплічні ремені. Кожен із учасників, уклавши рюкзак, доповідає: «Готовий!»
           Укладання рюкзака перевіряється суддею. За кожну помилку нараховується штрафний бал.


клас
час
місце
5


6


7


8


9


10 а


10 б



2.     Переправа. (підготувати 2 колоди)
         Змагаються дві команди по 6 чоловік.  Учасники по черзі, без бігу, повинні пройти по колоді. з відерцями, наповненими водою.
         За зрив – штрафне очко.

    2 а  Вузька стежина. (по два класи)
 На галявині або приміщенні умовно позначають дві вузькі «стежинки» завдовжки 30-35 м і завширшки 25 см. Їхні кордони позначені двома натягнутими мотузками. «Стежинки» закінчуються майданчиками 1м.
         За сигналом судді один із учасників кожної команди бере собі на спину «живий вантаж», тобто члена своєї ж команди, і старається якомога швидше дістатися до кінцевого майданчика, щоб залишити там вантаж;  розгадують загадку (дають письмову відповідь на запитання)
Тільки після  цього повертаються  і починається рух наступної пари.
         За кожну помилку ( торкання мотузки чи її переступання) – штрафне очко.
Запитання:
5 клас:
1.     Скільки є материків? (6);
2.     Скільки є океанів? (4);
3.     Скільки є основних сторін горизонту? (4);
6 клас:
1.     Скільки є основних і проміжних сторін горизонту? (8)
2.     Із скількох основних оболонок  складається географічна оболонка? (4)
3.     Скільки є частин світу? (6)
7 клас:
1.     Скільки  є океанів? (4)
2.     Скільки годин триває доба? (24)
3.     Скільки є материків і частин світу ?(12)
8 клас:
1.     Яку висоту має г. Говерла? (2061 м)
2.     Запишіть площу України? (603,7 км)
3.     Скільки є міст - мільйонерів в Україні?(4)
9 клас:
1.     Вкажіть протяжність України у кілометрах з заходу на схід? (1316 км)
2.     Скільки є крайніх точок України? (4)
3.     Середня густота населення України? (77 осіб)
10 клас
1.     Скільки незалежних країн є на сучасній політичній карті світу? (понад 193)
2.     Скільки у світі існує джамахірій? Запишіть її? (Лівія)
3.     Чи входить Україна у Євросоюз? (Ні)




3.     Кращий костричний (на час)  (підготувати дрова самостійно командам)
Змагання в умінні розпалювати вогнище. Підготувавши дрова, вони повинні підпалити вогнище одним сірником.
         Не дозволяється користуватися папером, органічним склом тощо.
На двох кілочках натягають металічний дріт, який обмежує рівень викладання хмизу, а сантиметрів на 25-30 вище – шпагат чи нитка, яка перепалюється полум’ям вогнища. Перемагає та команда, яка перепалить першою нитку. Зрозуміло, що організатори встановлюють для всіх однакові рівні натягнутих дроту та нитки.

клас
час
місце
5


6


7


8


9


10 а


10 б





4.      Переправа через «болото». (по два класи) (підготувати фанерки)
1.      По фанерках. (10 чоловік)
            У кожного учасника по 2 фанерки - дошки (або картонки) розміром трохи більше ступні.
            Ставши у шеренгу біля старту з інтервалом один від одного не менше метра, учасники за командою судді кладуть перед собою на землю фанерку, потім, стоячи на ній, кладуть другу в напрямку фінішу. Ставши на неї другою ногою, першу дошку піднімають, перекладають вперед, роблять наступний крок . Задача у всіх одна: якомога швидше дійти до фінішу – заступити обома ногами за лінію фінішу. Хто виконає задачу найшвидше, той і переміг. Інші місця визначаються відповідно із затраченим часом.
            Не можна торкатися «болота». Забороняється пересувати фанерки по «болоті» ковзанням. Кожну потрібно  брати рукою і переносити на нове місце у повітрі.
2. По «купині»
            Учасники утворюють команди по 3-5 чоловік. Їхня задача: швидко пройти «заболочену» ділянку завширшки 10-15 м, стрибаючи з «купини» на «купину» і не торкаючись ногами поверхні «болота»
            Команди стартують по черзі, за жеребкуванням, після сигналу судді. Час фінішу кожної команди засікається за останнім учасником в момент, коли він з останньої купини двома ногами стає на «берег» - за лінію межі «болота»
           
            Учасники не можуть наступати ногою на «болото», тобто між «купинами». Забороняється двом учасникам одночасно знаходитися на купині..
            За порушення - штраф.
3 етап: Зав’язування вузлів двох видів.(оцінюється у 2 бали)


5.      Туристська кмітливість (по 1 балу за питання).
Усім відомо, що туристи повинні мати швидку реакцію, розум.
Цей конкурс "Туристська кмітливість" покаже нам, чи наші юні туристи такі ерудовані. Кожній команді дається по 10 запитань. Відповіді давати зразу ж, без обдумування. Якщо не мають варіанту відповіді, кажуть "далі". Журі визначає, яка команда дала більше відповідей .

Запитання команді  (по 1 балу за запитання)
5 клас
1.      Природній витік води із землі — (джерело)
2.      Від якої гірської породи походить назва села Глинсько – (глина)
3.      Назвіть з якими областями і країнами межує Львівська область.
4.      Які бувають годинники? (сонячний, пісочний, квітковий, водяний, кварцовий, електронний, механічний...).
5.      Засіб орієнтування на місцевості — (компас)
6.      Похідне житло туриста — (намет)

6 клас
1.      Які моря омивають територію України?
2.       Заплечовий мішок туриста  — (рюкзак)
3.      Наука, що вивчає рідний край —(Краєзнавство)
4.      Природній спосіб орієнтування на місцевості  —(сонце)
5.       Супутник туристів в поході — (компас)
6.      Кого називають батьком географії – (Ератосфен)

7 клас
1.       Романтичне вечірнє місце збору туристів  — (біля вогнища)
2.      Один з видів туризму — (похід)
3.       Інструмент, найнеобхідніший в поході — (сокира)
4.      Найулюбленіше слово в поході — (привал)
5.      Кінцевий пункт закінчення змагань - (фініш)
6.      Найбільший материк?  (Євразія)
8 клас
1.      Місце впадіння річки Свиня – (Рата)
2.       Пункт випуску команд на змагання — (старт)
3.      Місце в таборі для оголошень — (вітрина)
4.      Категорія людей, які оцінюють змагання — (судді)
5.      Фіксування цікавих пам'ятних моментів  — (фотознімок)
6.      Найвища точка рівнинної частини України? (г. Берда 515м, Хотинська височина)

9 клас
1.      Технічний страховий засіб — (карабін)
2.       В'язальна страхова мотузка — (прусик)
3.       Прилад для визначення часу на дистанції  — (секундомір)
4.      Відстань від старту до фінішу — (дистанція)
5.       Місце забору води — (криниця)
6.      Українці, що проживають за кордоном. (діаспора)

10а клас
1.      Документ, на якому схематично визначені маршрути
до контрольних пунктів — (карта)
2.      Етап спокою між вечерею та сніданком? (сон)
3.      Чи є ріки в Антарктиді? (ні)
4.      Як називається збірник географічних карт? (атлас)
5.      Як називається глина з острова Кріт, яку можна зустріти у кожному навчальному закладі? (крейда)
6.      Ім’ям  цієї фінікійської цариці, яку викрав закоханий Зевс, названо одну з частин світу? Яку? (Європа)




10бклас
1.      Одна із головних якостей в туриста — (спостереження)
2.      Основний похідний документ туриста — (маршрутка)
3.      На якому материку немає землетрусів? (Австралія)
4.      Назвіть місто на воді? (Венеція)
5.      Стародавні греки називали її Борисфеном, римляни – Данапарис, турки – Узу. Як ця річка називається зараз? (Дніпро)
6.      У Франції є місто Пломбєр. Саме у цьому місті почали виготовляти продукт, який ви маєте назвати (морозиво пломбір)
7.       

Клас
бали





5






6






7






8






9






10-а






10-б










Додаткові запитання:

1.      Яке природне явище буде, якщо горобці в пилу купаються? (Дощ)
2.      Яка буде погода, якщо ввечері голосно стрекочуть цвіркуни? (Гарна)
3.      Сама різнокольорова, їсть зелене, дає біле? (Корова)
4.      Найбільша тварина в наших лісах? (Зубр)
5.      Яка птаха відлітає у вирій найпершою? (Ластівка)
6.      Який птах робить гнізда на дахах людських осель? (Лелека білий)
7.      Що спільного між баобабом і верблюдом? (роблять запас води)
8.      Море без берегів? (Саргасове)
9.      Якою рибою можна забивати цвяхи? (риба молот)
10.  Чому кенгуру не бояться тигрів (тигри не живуть в Австралії)
11.  Море в яке не впадає жодна річка? (Червоне)
12.  Чому в екваторіальних лісах дерева не мають кілець? (там немає перепаду температур)




1.      Як дятел визначає, є у дереві шкідники чи немає? (Дятел вистукує дерева: здорове дерево дає дзвінкий звук, а пошкоджене – глухий).
2.      Чому латаття біле не тоне? (Листки білого латаття великі, круглі з серцеподібним вирізом. Вони вкриті восковим нальотом, у середині них багато повітряних порожнин, тому листки плавають на воді).
3.      Чому під соснами можна побачити молоді ялинки, а під ялинками не побачиш жодної сосни? (Сосна світлолюбива, а ялина тіневитривала). 23
4.      Коли настала ніч, керівник групи побачив, що наближається гроза. Тоді він зібрав усі сокири і казанки, прив'язав їх до мотузки і відніс якнайдалі від наметів. Чому він так зробив? (Керівник побоявся удару блискавки і відніс найбільш масивні металеві предмети)


1.     Туристська «швидка допомога» (на час)
         Перший етап. На старті учасник із зламаною рукою. Потрібно з підручного матеріалу накласти йому шину  на руку і перевести до пункту позначеного прапорцем.         Другий етап – На другому етапі учасник із зламаною ногою. Потрібно надати першу медичну допомогу і перевести його через річку по камінцях і теж довести до пункту позначеного другим прапорцем.
          Третій етап – учасник з побитою головою. Положити на носилки і донести до пункту медичної допомоги.



конкурс "БУКЕТ КВІТІВ" (на кількість правильних відповідей)
Відомо, що влітку в лісі, в полі, на лугах цвіте багато квітів, які милують наше око своїм різнобарв'ям.
Майже всі квіти мають лікувальні властивості, знання яких дуже потрібні в житті людей, а особливо в походах...
Завдання командам: зібрати букет квітів, визначити їх назви і пояснити лікувальні властивості, розповісти легенди про квіти. Журі найвищим балом оцінює цікаві, повні відповіді.

конкурс "ПОВНИЙ КОШИК"
Під час прогулянок, походів, екскурсій до лісу дітям важко уникнути спокуси назбирати грибів, ягід, яких так багато навколо. Деякі діти за звичкою, не замислюючись, можуть зірвати будь — яку ягоду і зразу ж в рот, назбирати грибів і без консультації в дорослих зварити з них суп. Все це може закінчитись отруєнням, тому що багато ягід, грибів е непридатними до їжі... Тому інструктори, вихователі завжди проводять бесіди, інструктажі, дають поради, роз'яснюють, які ягоди, гриби можна збирати, а які — ні. Зараз ми переконаємося, як ви засвоїли інструктажі, поради... На столиках лежать малюнки із умовно  зібраними  грибами, ягодами і два кошики. Завдання командам: підійти до столиків і наповнити свої кошики грибами і ягодами. Пояснити, чому саме ці ягоди і гриби ви берете в свій кошик. Добре було б, якби ви знали і назви грибів і ягід.
Конкурс «Відгадай дерево»







Клас
бали
рослини
гриби
дерева


5






6






7






8






9






10-а






10-б










Підбиваємо  підсумок усіх конкурсів, нагороджуємо  переможців, висловлює свою думку, свої побажання командам.
Ось і закінчилася наша цікава конкурсна програма "Ми туристи". Багато цікавого сьогодні ми дізналися і вже готові до нового походу. То ж, юні туристи, збирайтеся в дорогу! А дорога шляхами рідного краю принесе вам багато нового і цікавого, розширить ваш кругозір про життя людей, про рослинний і тваринний світ, історичне минуле краю, дасть нам душевну рівновагу і радість. І пам'ятайте, що Земля, по якій ходите, на якій виростаєте, живете, радієте і працюєте — наша Земля. Будемо разом любити і берегти її, шанувати.
Дякуємо усім учням, які взяли участь у наших туристичних змаганнях, а особливо командам. Дякуємо адміністрації школи, яка надала нам можливість провести ці змагання. Також висловлюємо подяку класним керівникам, які особливо були причетні до участі.



   


     1. Конкурс туристичних стінгазет на тему: «Ми туристи"!!!








 
.
   


      Організація туристичним агенством одноденних туристсько-краєзнавчих походів та екскурсій: «Стежками рідного краю».

Екскурсія для молодших класів "Про що розповідає величний Львів "








Екскурсія для вчителів " До витоків чудодійного джерела"
 (Заглина, джерело Маруся)





День здоров'я "У здоровому тілі - здоровий дух"





Олімпійські ігри 










1 коментар:

  1. Це оголошення для широкої громадськості, нас цікавить
    купівля нирок та робота з різними донорами нирок, щоб можна було врятувати наших пацієнтів, якщо ви зацікавлені продати нирку, будь ласка, зв’яжіться з нами, щоб ми могли підтвердити, чи є ви відповідником, щоб пожертвувати нирку нашому пацієнту і велика винагорода чекає кожного donor.Зв'яжіться з нами на електронну пошту:
    jupitermedicalcentreinc@gmail.com або зв'яжіться з нами на WhatsApp: +1 (151) 52935520,

    ВідповістиВидалити